Fazıl Say ve Gaziantep Medyası

Çok sevdiğim bir basın mensubu olan Atilla Karaduman telefonla aradı. Pür hiddetti.

“Fazıl Say Gaziantep’e gelir de, bizim medyamız bunu niçin duyurmaz?” diyordu.

Say’ın gelişini, Karaduman kendisinin “Gaziantep haberler.com” sitesinde yayınlanan yazımdan öğrenmiş, başta kendisine olmak üzere Gaziantep’teki 72 yayın organına ver yansın ediyordu.

Karaduman’ın tepkisini çok iyi anlıyorum. Ortam Gazetesini yayınladığım günlerden birinde manşette şöyle bir haberi teessürle aktarmıştım:

“Devlet Tiyatrosu sanatçısı sahneden düştü!”

Biz sanata tutkun insanlar elbette ki duyarlı olacağız sanat hareketlerine. Bir zemane başbakanı ise çıkıp görkemli bir heykele “Ucube!” derse, Canım Can Yücel’in bir tv söyleşisinde, Yazar Duygu Asena’nin Nazım Hikmet’e “Kartpostal şairi” demesi üzerine verdiği yanıt geliyor hemen akla.

“Kart sensin, postal da…”

Başefendileri bir sanat eserine ucube derse, ebette ki sallamaz onun yalakaları olan Ajans da, medya da bir sanatçının kente gelişini. Görmez, göremez, görmezden gelir.

Bu konuda sadece Atilla Karaduman gibi sözünü dudaktan, gözünü budaktan esirgemeyen bir medya mensubu esef eder. “Ah, ben nasıl atladım bunu…” diyerek kendini yer bitirir.

Say’ın Anadolu konserleri turnesi beş kenti kapsıyordu. Antakya, Adana İskenderun, Gaziantep, Mersin ayağının dördüncüsünde kucaklaştı 26 Aralık gecesi Gaziantepliler büyük sanatçıyla.

Konserde Fazıl Say, solo piyano resitalinin yanı sıra Nazım Hikmet, Metin Altıok, Cemal Süreya, Can Yücel, Ömer Hayyam, Pir Sultan Abdal ve Orhan Veli’nin şiirlerinden bestelediği albümünü de edinme olanağı bulduğumuz “İlk Şarkılar”ı Serenat Bağcan eşliğinde seslendirdi.

Bağcan Ailesi’nin en büyüğü Savaş Bağcan’ın kızı olan Seranat, iki kız kardeşiyle birlikte halası Selda Bağcan’a öykünerek onun şarkılarını söylerlermiş çocukluklarında.

Sıra Ömer Hayyam’ın şiirinden bestelenen eserin sunumuna gelince, salondan gür bir alkış sesleri yükseldi. Sanatçı buna gülümseyerek “Yakınımdır” dedi.

Hayyam’a alkış aslında kendisineydi. Çünkü bin yıllık şairin “cennet” yorumunu yineledi diye Say’a da, bahtsız iktidarımızın başı zindan yolunu işaretlemişti.

Yine dönelim Gaziantep medyasının bu sanat olayını es geçmelerine. Bu olguya tepki gösterenler Fazıl Say’a olan sevgilerini yansıtıyorlar.

Medya ise, akıllarınca gazetecilik yapmakta. Anadolu ajansı haberlerini kes yapıştır yöntemiyle yaptıkları gazeteciliğe gazetecilik denirse artık.

“Resmi ilanları kesildi” diye sızlanıp duruyordu bir ara bu gazeteciler. Az bile Tayyibin bu gözdağı onlara.

Yalakalığa devam Gaziantep basını. Yalakalığa devam, gelsin resmi ilan…

Sanat mı? O da ne ki haberini yapasınız?



# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Fevzi Günenç - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Gaziantep Haberler Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Gaziantep Haberler hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Gaziantep Haberler editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Gaziantep Haberler değil haberi geçen ajanstır.